let's be honest here.
Sunday 19 January 2014
Sayonara.
Assalamualaikum.




Hello dunia. Lamanya tak usyar belog sendiri weh. Telefon rosak sekali ngan tenet terlibat. Tu lama tak online tuh. Sadlife kuasa 30 k. Hukhuk.

Weeeeeeeeeeeee, Yati dah blah weh. Dia dah blah dari dunia Kedah weh. Ko tahu tak tahap kesedihan aku macam mana? Sedih gila ah. Sampai orang gila lalu sebelah aku pun takut tengok aku sedih. Over nyeee.

Last day dia kat SMJ, khamis rituh 16 Januari. Act, 2-3 hari sebelum tuh, memang aku payah nak tidur lena beb. Serious wa cakap. Pala otak nih, pikior macam macam doh. Esok nak buat apa, apa yang akan terjadi, macam mana itu macam mana ini. Satu aku boleh describe tentang pemikiran aku pada malam sebelum aku tidor, PERGH.

Petang khamis tuh, lepak kat sekolah sampai petang. Lepak lepak, tangkap gambars untuk dijadikan kenangan (( satu kewajipan )), gelak-gelak, peluk-peluk, nangis-nangis. Ehem, aku tak menangis k. Aha, mention pasal menangis ni kan, aku sendiri hairan yang amat, pehal aku tak menangis? Sebelum khamis tuh, kemain dah aku rancang nak menangis habis habisan kat sekolah. Cewah. Tak caya tanya Qis. I tell her everything k.

Paksa punya paksa ayer mata ni supaya keluar, tak jugak keluarnya. So, balik centu jala. Ucap byebyebye kat Ilya ja sebab Yati kan balik dengan aku. Malam tu Yati mai lagi kat rumah aku, aku dengan pakai telekung, lepak kat luar rumah dengan yati. Nak kata angin sepoi sepoi bahasa tu, dak kot. Serupa ribut kot noh. Kemain kuat angin pun. Sejuk gilers. Pehtu, kol 10 centu dia balik. And yes, itu kali terakhir aku jumpa dia. Tsk. Cerita macam dia dah takdak kat dunia ni pulak. Choyyy.

Aku stay Kedah masuk hari ni dah 11 tahun dah. Kawan dengan yati pun dah masuk 11 tahun dah. Sebelas, banyak tahun jugak tu noh. Dalam setahun tu, ko agak agak, banyak dak kenangan aku dengan dia? Kalau hampa yang start berkawan dengan dia daripada form 1 dah ada banyak memories dengan dia, apatah lagi aku weh. Hampa rindu kenangan dengan dia, aku lagi la. Hampa toksah duk lawan dengan aku sapa lagi banyak memories ngan dia la noh.

Dari kecik, kita duk main sama-sama kat rumah. Naik beskal. Aku ingat lagi, hang syiok naik beskal dengan crush hang iaitu (( kezen )) aku. Act, waktu tu, aku taktau pun kata dia kezen aku. Lol. Setiap kali before raya, kita mesti cari inai daun kat rumah orang orang yang ada tanam, then balik rumah hang, tumbuk daun inai tu sesame sampai lumat. First day kat skj 2 (( darjah 1 )), tak sangka kita kelas sekali. Ingat lagi muka hang waktu duk dalam kelas pagi tu. Blur yang amat. Hang tak cam aku sebab aku pakai tudung. Aku cam hang sebab hang tak pakai tudung. 

Ingat lagi masa darjah 1 tu, kita duk belakang sekali. Sembang dengan budak depan kita Faiz namanya. Gelak memang tak ingat dunialah orang kata. Cikgu kelas kita dengaq kita buat bising kat belakang pun buat tak heran ja sebab kerja kita selalu siap kan. Muahaha.  Darjah 1, ko kena paham :3 Ingat lagi, ko gelak sambil bersin. Meleleh hingus ko eeiii. Hahahahaha. Sejak peristiwa tu lah setiap kali aku bersin, aku tutup hidung. Muahahaha. Darjah 2, kita terpisah kelas. Tapi kita start masuk kafa tahun tu en. Kira hubungan kita tak pernah renggang la.

Then darjah 3 sampai darjah 6 kita kelas sekali. Darjah 6, tahun tu kita tak berapa rapat sangat. Yala, aku ada geng sendiri, hang ada geng sendiri kan. Tapi still boleh bergelak ketawa tak hengat dunia k. Masuk form 1, kita sepatutnya bukan kelas sekali beb. Ko 1 Arif, aku 1 Intelek. Tapi ko takmau ambik perdagangan, ko nak ERT. And ada sorang budak kelas aku ni takmau ert, so ko tukar dengan dia. Nasib baik kan? Sampai form 2 ja kita kelas sekali, masuk form 3 terpisah balik. Naik form 4 sekelas balik. Jodoh kita kuat sangat kan. Tapi tak lama bila hang kata hang nak pindah. PANG! *bunyi gelas pecah* Kengkonon bunyi hati aku pecah centu la waktu tu -..-

Aku tak menangis, sapa kata aku tak sedih? Aku sedih gila kot. Cuma tak mampu nak tunjukkan ja. Bila duk dengan Yati, serious takleh nangis, gelak lagi adala.

Ya, 360. So what? Kami bukan ada kulit flawlessss macam hampa yang duk kata tuuu. -.-


Apapun, duk sana jangan duk berubah jadi tak tentu hala sudah. Hattu ja aku takut. Hang tu dah la jenih suka ikut perasaan. Apa yang hang rasa hang nak buat, hang buat. Hang bukan pikiaq dah apa kesan dia lepas tu. Kat sana mak hang takdak untuk hang luah perasaan. Aku pun takdak, geng kita hat lain pun takdak nak dengar luahan hang. Carilah kawan yang boleh terima hang seadanya. Nak berkawan jangan nak yang cantik comey ja. Yang huduh pun asalkan baik, ko jadikan dia as kawan k. I’ll pray for you.

K, tu jaaa post aku untuk kali ni. Sedih atau dak entry kali ni, WALLAHU’ALAM. Kuikuikui. Kk, nak sambung buat hw, harem tak buat lagi ni. Hahahaa.

Kbye.

Thanks for reading :)
© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03