let's be honest here.
Thursday 7 January 2016
Assalamualaikum.


Oke jum sambung baca part laki. But for you gaiz information, aku copy text hampa dari ws start dari bawah sekali dalam list ws aku oke. 

Tbh kawan lelaki


Haha. Bagi hati aku, hang seorang yang jujur, terus terang. Nampak ganas tapi ada taman. Hang selalu buat orang happy sebab hang selalu senyum. Hang seorang yang baik hati. Ganas tapi manja. Hahaha tu ja la aku boleh describe. Aku bersyukur dapat bff macam hang. Tu semua baru kata kata suku hati aku, ada lagi tapi takyah la hang tau. Yang hang perlu tau selebihnya tu semua baik.


Hmmm hang ramah and fun and ramah and sukati ja cakap lepaih mulut dengan spontan haha but enjoy ja. Perangai baik aa tu kan aa. Buruk hang aaa hmmm kurang kot entah tak nampak sangat. Maybe agak sensitif kadang kadang entah mungkin hormon kot entah entah. Wey aku seyez ar ni. Okok hang suka memain and then tetiba serious tahap dewa. Dari dulu sampai la hmmm aku puji la sikit, hang tak main la perasaan suka suka yang mendalam kat kawan kawan tu aku puji hahaaha kalau hang ada sikap tu aku cekik entah aku cekik hang. Dan hang komited to gather your friends hahah even i sibuk dengan anak anak. Hmmm the point is, you are not kinda girl that forget friend easily maybe for a week. Hahahaha.


Hepa. Hmm. Taik gelak. Semua benda dia gelak. Lawak bodo ka lawak tak jadi ka lawak pickupline ka semua benda dia gelak. Mempunyai gaya gelak yang menarik which is seperti vacuum cleaner yang tersekat. Hmm, gaya qenyih unik. Perangai agak bossy. Pandai bagi nasihat. Kuat merajuk tapi tak lama. Seminggu dia bersamaan dua hari. Quote of the year "Aku perlu seminggu." Ha. Kalau sikap tu, boleh la baik. Rajin dengaq masalah orang pastu cara dia pikiaq kejam tapi berkesan hahaha. Dia masih pelik kenapa takdak lelaki confess kat dia padahai tengah tunggu tu aku. Ha. Korea. Haih.


Epa easy going lah. Pastu kalau nak mintak buat apa pun lama lama setuju gak. Macam karok dulu dulu, awal awal taknak. Pastu tak cepat terasa. Lawak pun ada sometimes. Buruk? Entah tak pernah bagi aku marah pun, rasa meluat ke. Hang baik je dengan aku. Pasai kasar tu, tak nampak pulak kasar tu buruk. Im ok with it.


Dah berapa lama kita kawan, lebih kurang 5 tahun dan hanya setahun aku sekelas dengan hang tu pun first year, 2011 ja. Aku kenai hang sebab aku duduk denga hang yati dan syaza. Lepas tu cikgu mana tah yang suruh aku baca petikan bm pastu time aku baru baca satu ayat, hang bisik kat yati 'fasihnya dia ni cakap.' Pastu time habis baca, aku duduk then hang terus panggil aku tanya ' weh dulu kamu sekolah mana?' hahahaha nak tergelak pun ada sebab hang cakap dengan aku bahasa baku hahaha. Lepas tu baru hang tau aku boleh cakap kedah. Nak kata kita ni kawan rapat nak mati pun dak, nak kata kawan macam tak kawan pun dak sebab setiap kali jumpak mesti kita sembang jugak kan. Hahaha ingat dak time form 3 lepas pmr, kita semua main game apatah yang kill kena kejip mata apa denga syai semua, serious rindu weh. Ingat dak hang hari hang jatuh dekat tangga berpuaka pastu hang gelak haha. Well, spenjang aku kenai hang kan, aku rasa hang seorang yang curious tahap and seorang yang mudah terasa tapi hang jenis tak tunjuk. Kalau hang terpikiaq pasaipa aku kata hang curious sebab hang selalu perhatikan orang, gerak geri depa sampai kekadang hang terlalu focus sampai orang tinggai hang pi tempat lain pun hang tak sedaq. Hahaha semua benda yang aku gitau ni berdasarkan pandangan aku la terhadap hang, so kalau salah sorry ok haha. Hang tak suka bila orang panggil hang hotstuff or ungkitkan apa apa yang berlaku dkt twitter hang in real life. Sebab setiap kali kalau kami semua kata 'weh haifaa, hang twwet ni untk sapa, pasaipa hang ni.' mesti muka hang jadi merah pelik pastu hang akan kata 'janganlah, biaqla, jangan tanya.' Hang jenis yang kisah pasai kawan. Hang malas nak bergaduh, malas nak mempertahankan pendapat hang bila dengan kawan. Mcm kawan buat apa pun hang macam sokay sorite. Hang jenis yang selalu nampak macam stress tapi macam dak bila orang tanya. So idk hang stress ka dak hahahaa lol. Hang tak suka tengok mv, tambah tambah bi and melayu sebab hang pernah kata dodua tu mengarut hahaha. Sorry kalau terasa apa apa anyways hang memang kawan yang awesome gila hahahaha okbye. Apa babi form2 pun hang sekelas dengan aku kan. Oh yaa dua tahun kelas sekali sorry tersilap.


Tbh you're the most supportive person ive known really no lie. U can be mean at times but always the happiest asshole i know which is a good thing tho. U do ur best to keep ur friends happy for instance the last two weeks pizza meet with pitmin was one of it. We should do that more often tho pizza is greeeeaaat. You always retweet and tweet annoying koreans stuff which i dont really like mamat muka nak sama semua. Did u know u guys were the first friends that i actually went for movies with? You always complain about not focusing on your studies in class but always get the better results than others, sembang melayu. Fyi ur the first girl that i went to ur house when im bored tho because there is always good food and great company. You always advices ur friends girl especially to cover their aurah and to take care of their pride and dignity. We werent really friends in sekolah rendah because i was quite weird to get along with but when we started to talk again in sekolah menengah you pushed me out of my comfort zone to be making new friends. And i thank you for that. You're a person that i can share my deepest darkest secrets without a single doubt. You try ur best to keep your friends happy even though ur tired and drained. I've never seen a girl that respect the sense of friendship as highly as you are. And i've seen tweets and moments about you judging about  how beautiful other people are. Fyi, ur imperfections is what makes you beautiful and ur flaws are what makes u different from others. Everyone is beautiful in their own special way. U make a great teh and love cats. I never feel awkward around you and i feel free to just say whatever i have in my mind.


Okay fuhh. Kenai time form 2. Taktau nama sangat. Aku ingat nama hang syafiqah haifaa ja. Aku gelak sebab taktau nama real hang. Aku lupa nur. Hahahaha. Ok. Setahu aku dulu time f2 hang gitau aku hang suka h****. pastu aku pun cerita kat h**** pasai hang. Dan dia pun tau yang hang suka dia. But he said you're too kind for him. Hahahaha. Pastu aku cita kat hang. Hang tanya aku, aku ni baik ka? Maksud aku baik sangat ka hahahaha. Ok pastu mu jadi motivator wa. Banyak benda la hang ajaq aku. Pasai 'kehidupan' cewah. Hahahahahaa. Hang ni nak kata tak matang pun takleh sebab pemikiran hang tu kelia bila motivate orang. So senang cakap hang ni perempuan yang matang la hmmm berfikiran rasional. Walaupun umoq sama dengan aku ja. Tapi maybe sebab hang lahir 1.1 jadi otak hang macam kedepan sikit dari aku. Wkwkwkwk. Haifaa ni seorang yang pandai deep orang. Kalau kata tu padu. Keh tu dia malaih gaduh. Kalau gaduh nahhh. Habis. Selalu orang nama perempuan ni selalu nangis kena apa sikit. Putus cinta ka, kena marah ka. Tapi epa ni len sikit, sado takat mana aku taktau. Tapi memang payah nangis. Kekadang ja dia nangis. Tu pun aku tau melalui blog dia la. Haa satu gi dia pandai berblogging. Ayat pun lawa. Doktot cintaa la katanyaa. Banyak la ajaq aku pakai blog. Kira sifu la hahaha. Dia penah suka kat kawan aku. Deep punya suka ni sampai baru move on hahaha. But now they are strangers. Apa laa. Ritu punya rancak kata kat orang takkan nak jadi strangers bagai. Last last dia sendiri yang buat centu. Apapun aku tabik la kat hang. Banyak bagi semangat kat aku. Thanks sebab sudi kawan dengan aku yang kadang kadang tak layan orang sangat huhu. Mesti hang rasa macam aku lupakan hang noh. Tapi dak la. Gua enggak lupa cuma malas tegoq. Dan lagi satu terima kasih ler keychain ninua hang tu. Aku masih simpan kot laa lejen dak. Pastu gelaran aku bagi kat hang tu dah lucut pa? Gadis gengster melayu terakhir. Sebab hang dah tak gengster. Kalau gengster lagi ok boleh guna wkwkwkwkw. Wa takleh blah bila aku nak try satukan hang dengan s*** tapi tak jadi. Lawak kot aduh. Last last hampa gaduh gutu ja lahaiii. Sadlyfe.




Fiuh *lap peluh* Geng laki tak ramai pun yang aku suruh tapi bagi esei pehhhhhhh. Ada 2-3 orang yang aku paksa buat tbh pasai aku hahahahahahahahah mekasih la yer. 

Thank you girls and boys sudi layan permintaan mengarut aku ni. I really appreciate it. 

p/s : kalau ada typo maafin. guwe malas nak perbetulin.


Thanks for reading.


Kbye :) 




© Layout by yours truly, with header-image effect by Chapters. 01 02 03